sobota 3. augusta 2013

Môj príbeh

Môj príbeh

Ahoj milí blogeri !

Pripravil som si pre Vás článok, možno motivačný, možno trápny, o tom, ako som schudol 25 kilogramov. Čo ma k tomu doviedlo a ako všetko prebiehalo. Celý môj progress nájdete v tomto článku, tak dúfam že sa Vám bude páčiť a čo by ma ešte viac potešilo, keby Vás nakopol a presvedčil, že všetko ide. Článok prečítajte TU, alebo čítajte ďalej.

Ak čítate tento článok, zrejme ste sa rozhodli spraviť prvý krok k Vášmu novému cieľu. Gratulujem. Kým začnete so samotnou premenou, či už chudnúť, alebo tvarovať postavu, je potrebné si uvedomiť zopár vecí, ktoré Vám dopomôžu k vysnívanému cieľu. Nebudem písať žiadne veci, čo dokázali aké štúdiá, ktorý vedec vyvrátil koho metódy a spôsoby a podobne. Budem písať to, čo zaberá na mňa, to čo mne pomohlo a čo isto pomôže aj Vám.

Môj príbeh alebo ako som schudol 25 kg

Keď som s chudnutím začal, mal som asi tak 16 rokov. Postavil som sa na váhu od toho okamihu si budem číslo 105 pamätať navždy. Presne tak. Váha ukazovala 105kg a ja som ostal zdesený. Povedal som si že s tým niečo treba robiť. Samozrejme, skoro ako každému sa mi do športu ísť nechcelo a chcel som schudnúť bez nejakej veľkej námahy. Začal som študovať na internete nejaké základné veci ohľadom potravy, stravovania a cvičenia. Cvičeniu som sa samozrejme vyhol :).

Hovorí se, že strava je 70% úspechu. Môžem potvrdiť. Pre leňochov dobrá správa, pre ostatných zrejme nie. A ja som bol vždy ten leňoch a vždy som si vedel vychutnať dobre opečenú klobásku, mastnú pizzu z mojej obľúbenej pizzérie, paprikové čipsy pri filme a všetko to spláchnuť kofolkou.

Prišiel prvý deň chudnutia a začal som aplikovať všetko, čo som sa naučil. Na pláne som mal vážiť sa každý týždeň, ale človek je tvor zvedavý, tak mi to nedalo a na váhu som sa postavil už po 3 dňoch. Bol som veľmi milo prekvapený, váha ukazovala 103 kilogramov. To ma nakoplo ešte viac a vedel som že to, čo robím, naozaj funguje. Pokračoval som v upravenej strave približne mesiac a pol a skončil som na 91 kilogramoch. Prestal som s tým pretože sa už blížili Vianoce a sviatky a vieme, že vtedy sa pochúťkam nevyhneme. Bolo by to ako dojiť mŕtvu kravu. Po sviatkoch som sa postavil na tú prekliatu váhu s obavami, že "čo ak nastal ten často spomínaný jo-jo efekt?". Váha ukázala 91 kg. Ani kilogram navyše. Toto ma naozaj utvrdilo v tom, že dá sa schudnúť väčšie množstvo kíl za krátky čas a naozaj efekt "jo-jo" nastať nemusí.

S upravenou stravou som prestal, jedol som samozrejme zdravšie než predtým, ale tak neobmedzoval som sa. Kým prišlo leto sa mi podarilo zostúpiť na 87kg. V lete som sa začal viac hýbať (viac-menej len prechádzky). V auguste sme si s mojím najlepším kamarátom, ktorému som doteraz vďačný, vybavili kľúče od posilňovne v našom baráku. Približne týždeň ako som začal cvičiť som sa odvážil a mal som 86kg.

Cvičenie ma spočiatku nebavilo a myslel som si, že s tým skončím ako s každým športom doteraz. Baseball, futbal, basketball, nič ma neudržalo tak dlho ako posilňovanie. Pri tomto športe je vidieť aj odmena za to tvrdé makanie a táto odmena je naozaj očividná. Nasadil som stravu potrebnú pri objemovom cvičení a svaly išli hore, avšak váha dole. Schudol som nadbytočný tuk a postupne som sa zbavoval približne kilogramu za mesiac. Dokonca bol čas, kedy som už nechcel chudnúť, ale naberať a stále to išlo dole. Napokon som dosiahol hranicu 80kg. Pozrel som na seba a povedal som si, že táto úžasná premena naozaj stála zato. V zrkadle už nebol ten zahanbený chalan, ktorý sa bál vyzliecť na kúpalisku, alebo v šatni so spolužiakmi, ale sebavedomý chalan, ktorý si stál za svojím a dokázal, čo chcel.

Schudol som 25 kg, začiatkom leta 2013 som bol na operácii pruhu a s ťažkým cvičením musím dať pauzu 6-8 týždňov. Dnes sú to 3 dni čo cvičím doma iba s vlastnou váhou a jednou činkou, aby som sa pomaly dostal do formy. Od operácie sú to 3 týždne, takže ľahké cvičenie je akceptovateľné a dokonca pomôže pri hojení rany.

Keď som nemohol cvičiť po operácii, tak som myslel že priberiem, ale čo čert nechcel, váha ukázala 78kg. Po 3 dňoch ľahkého posilňovania a stravy som pribral už na 79kg a dúfam že ešte tie 2kg svaloviny pôjdu hore :).

Takže milí čitateľ, dúfam že ťa môj príbeh zaujal, niečo ti dal a možno ťa posmelil k ďalšiemu kroku premeny. Takže ako som spomínal, strava je dôležitá, ide to aj bez cvičenia, ale cvičením tomu dáte určitý ráz, kvalitu a trošku to samozrejme aj urýchlite :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára