piatok 2. augusta 2013

Koktail po tréningu

Koktail po tréningu

Prezradím Vám, prečo je dobrý taký koktail po cvičení. Má mnoho dôvodov na užívanie a podporuje nárast objemu! Môžete používať tzv. proteíny alebo gainery z obchodných reťazcov, ale kto do toho nechce investovať a nepotrebuje tieto doplnky, ukážem Vám domácky robený gainer, ktorý som miešam aj ja :). Takže kedy užívať nápoj, aké ingrediencie musí mať, koľko ho má byť sa dozviete v pokračovaní tohto článku.

Koktail po tréningu je dôležitý doplnok výživy z hľadiska ako naberania, tak regenerácie. Koktail má za úlohu doplniť potrebné živiny do tela, ktoré sme stratili pri cvičení a samozrejme poskytnúť proteíny (bielkoviny) na budovanie hmoty. Rozlišujeme dva "druhy" koktailov a to ako bolo vyššie spomínané proteíny a gainery.

Proteín - koktail s vysokým obsahom bielkovín a nízkym, ba až skoro nulovým obsahom sacharidov, čiže cukrov. Tento doplnok je vhodný na naberanie čistej svaloviny a je vhodný do diét a pri rysovacom cvičebnom pláne. Podávať približne 15 minút po tréningu.

Gainer - v preklade "naberač" má tak isto vysoký obsah bielkovín ako aj sacharidov! Gainer je vhodný pre začiatočníkov, ktorý nemajú vyvinutú takmer žiadnu svalovú hmotu a potrebujú naberať. Čiže laicky povedané, pre každú "paličku". Podávať hneď po tréningu.

Ako som spomínal, môžete využiť už dnes bohatý výber z obchodných reťazcov, ktorých pobočky sú napratané škatuľami a fľašami s gainermi, proteínmi a inými doplnkami. Ja som doteraz do toho neinvestoval z jednoduchého dôvodu. Každému chcem ukázať, že sa to dá aj bez doplnkov. Chcem si povedať, čo som dokázal len vďaka vedomostiam o tréningu a strave a nie vďaka doplnkom. Tým nevravím že doplnky sú zbytočné! Určite urýchlia vaše napredovanie, budete môcť možno vytrvalejšie cvičiť a podobne. To už záleží od každého, aké má ambície.

Ak chcete môj recept, tak koktaily som 2x menil, tak pridám všetky "recepty"

1. Koktail
250ml polotučného mlieka
1x banán
1x biela aktívia
1x bielko

2. Koktail
250ml polotučného mlieka
1x banán
Čajová lyžyčka medu
1x bielko 

3. Koktail
6 čajových lyžičiek laktina (sušené mlieko)
300ml vody
1x banán
1x bielko Čajová lyžyčka medu

Pri treťom koktaily som ostal, pretože je robený vo vode, a to urýchľuje vstrebávanie narozdiel od mlieka, ktoré ho spomaľuje. A po tréningu treba živiny doplniť rýchlo a nie postupne (tým nehovorím že predošlé koktaily sú nevhodné).

Koľko bielkovín a sacharidov má koktail obsahovať záleží od telesnej hmotnosti. Malo by sa to počítať podľa vzorca 0,2-0,4g na 1kg telesnej hmotnosti bielkovín a 0,4-0,8g na 1kg telesnej hmotnosti sacharidov. V praxi to znamená. Ak máme 100kg, tak koktail bude mať 20-40gbielkovín a 40-80g sacharidov. Ja sa tohoto vzorca nejako nedržím, robím si koktail aby tam boli bielkoviny aj sacharidy v primeranom množstve, skôr sa sústredím na potréningové jedlo, o ktorom si napíšeme v ďalšom článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára