streda 28. augusta 2013

Cvičenie a ženy

Cviky pre ženy

Tento článok bude viac venovaný tomu nežnejšiemu pohlaviu, ženám :). Mnoho z Vás určite cvičí, alebo chce cvičiť, avšak činky obchádzate radšej zďaleka. Pochopiteľne, keďže svet nás naučil si s činkami spojiť len silných chlapov, kulturistov, obrovské masy svalstva. Avšak nie je to vôbec tak. Mnohé fitnessky a aj bežné ženy cvičia a práve preferujú cvičenie s činkami. Prečo?

Odpoveď na otázku, prečo zrejme závažia obchádzate je jednoduchá. Mnoho žien sa bojí, že ak začnú cvičiť s činkami, narastú im svaly a tzv. priberú na objeme, čo žiadna z Vás nechce. Ale veď prečo by to tak malo byť? Základným predpokladom rastu svalstva je dokonalé vyčerpanie svalu, precítenie cviku, dostatočná váha a v neposlednom rade strava. No a tu prichádzame ku koreňu veci. Žiadna z Vás nejde do fitka si naložiť na seba a funieť tam jak kulturista. Tým pádom s rastom svalov hneď seknete.

Existuje mnoho cvikov, ktorými precvičíte každú svalovú partiu a činky nám k tomu len dopomôžu. Či chcete sformovať ramená, triceps, chrbát, boky, nohy a zadok, na všetko existujú cviky, ktoré môžeme previesť iba pomocou jednoručných činiek. Všetky cviky vám pomôžu pekne sformovať postavu, schudnúť a hlavne nebudete, ako to väčšina z Vás nazýva, "traslavé". Vypíšem Vám aspoň základné cviky na každú vymenovanú partiu, aby ste mali akú-takú predstavu. Stačí kliknúť na cvik a otvorí sa Vám nová stránka s jeho prevedením :)

Ramená - zdvíhanie jednoručiek v stoji / sede, upažovanie, predpažovanie
Triceps - kickback
Chrbát - príťahy jednoručiek k hrudníku
Nohy - drepy s jednoručkami (nenašiel som obrázok, ale tak k tomuta hádam ani netreba :))
Zadok - výpady (namiesto veľkej činky si vezmite jednoručky a držte ich pri tele)

Existuje ďalších X cvikov, ktoré môžete precvičiť, záleží od toho, čo chcete dosiahnuť a pod. :) Určite sa pýtate, prečo som sem nedal žiadne cviky na brucho, no je to preto, že ich je nespočetne veľa a mám k tomu ešte toho trošku viac čo povedať, takže o tom napíšem nový článok čoskoro. Ďakujem za trpezlivosť a pekné čítanie + pekný deň :)

1 komentár:

  1. Ja teda s činkami prakticky necvičím aj napriek tomu, že ich doma mám. To však neznamená, že by som nešportovala. Ako sa teraz vonku oteplilo, tak som začala s behaním a celkom ľutujem to, že som s ním nezačala už skôr. Neskutočne ma to chytilo a baví ma to. Dokonca som si na behanie teraz kúpila aj takýto fitness náramok, konkrétne Xiaomi Mi Band 6.

    OdpovedaťOdstrániť